maanantai 13. huhtikuuta 2015

Koti konstit ihonhoidossa

Heippa! Aattelin kertoa tälläisen koti niksin mitä käytän aina. Kun olen opiskelia ja työtön ja asun poissa kotoa niin rahaa ei hirveästi ole ostaa ihon hoito tuotteita ja ihoni muutenkin pitää enemmän luonnon tuotteista, joten käytän ihan vaan ruoka aineksia ihon hoidossa. Kuulostaa varmaan erittäin hassulta. Elikkä meikin puhdistukseen käytän kylmäpuristettua kookosöljyä, se kosteuttaa ihoa samalla ja pesee vedenkestävätkin meikit samantien. Kookos öljyllä on muutenkin puhdistava vaikutus joten se on erittäin hyvä akne tai epäpuhtaalle iholle. Käytän myös kookosöljyä kosteusvoiteena ja kun kuorin ihoni niin käytän aamukahvista käytettyjä kahvin purut ja kookosöljyä. Kahvi kuorinta on tosi raju joten monet käyttävät sitä vain vartalo kuorintana mutta minä käytän sitä myös kasvoissa. Toiset vaihtoehdot ovat suola tai sokeri. Jos on taipuvuutta epäpuhtauksiin niin silloin ei kannata käyttää sokeria kuorinnassa, koska tulehdukset ja bakteerit iholla saavat lisäravinnetta sokerista ja silloin iho voi mennä huonompaan kuntoon. Kahvi kuorinnasta alkaa iho punoittamaan oikeen kunnolla mutta se menee ohi nopeasti, kahvissahan on kofeiinia joten vartalokuorinnassa se on hyvä jos haluaa aineen vaihdunnan liikkeelle ja selluliitit pois. Naamiota olen erittäin laiska käyttää mutta kun jaksan ja minulla on aikaa niin käytän maustamatonta jugurttia ja hunajaa siihen. Hunaja pehmittää ihoa  oikein kunnolla. Jos käyttää kasvovettä niin minä olen käyttänyt sitruunamehua suoraan puristettuna ja vähän vettä, ettei se olisi liian kuivattavaa. Sitruuna sulkee ihohuokosia, käytin tätä kun ihoni oli huonossa kunnossa ja huokoset suuria muta enää en käytä tätä. Nytten kun olen saanut ihoni kuntoon niin keskityn sen kosteuttamiseen mutta vain oikeilla tavoilla jottei se menisi takaisin huonoksi, esim. En koskaan käytä sokeria kuorinnassa jos haluan hellän kuorinnan niin käytän siinä suolaa. 
Toivottavasti juku sai tästä hyvän vinkin. Ei aina tartte maksaa omaisuuksiaan iho hoidossa. Ja nämä vinkit ovat vielä täysin lisäaineettomia ja ekoloogisia :)

1 kommentti: